petak, 31. kolovoza 2012.

Diamond Frost

ili

Chamaesyce hypericifolia 

ili
Zauberschnee  

ili
Euphorbia graminea

ili
Wolfsmilch-Gewächs 





Sada na kraju ljeta kada pravim rekapitulaciju ljetnica želim znati čime to u vrtu raspolažem i što želim i nagodinu uzgajati; nedostajao mi je naziv tri biljke među kojima je i Diamond Frost (nema šanse da pokušam izgovoriti onaj latinski naziv :lol).

Odnijela sam jednu stabljičicu u najbliži vrtni centar ne bi li mi tamošnji prodavač pomogao odgonetnuti naziv biljke. On je kao i većina drugih prodavača zbog lakoće izgovora prihvatio naziv Euphorbia mada je on nedostatan i najmanje precizan - odnosi se na biljku koja nimalo ne sliči Vučjem mlijeku iliti Čarobnom snijegu pa ga ne volim ni ja koristiti.

U svakom slučaju biljka je posvemašnje otkriće te pruža veliko zadovoljstvo.
Nevjerojatno je koliko može povećati svoj obujam - kupila sam dvije maaale, majušne sadnice, svaka visine 10-ak cm, širine možda 7-8 cm. Nisu vidljivo napredovale možda i cijelih mjesec dana da bi sredinom srpnja počele bujati i spajati se... sada je to jedna velika mrcina širine 60 i visine 40 cm. Slike sve govore:


Pripada jednogodišnjim biljkama i izuzetno ju je lako održavati - u ovih 4 mjeseca nisam baš ništa posebno radila oko nje; nema otkidanja ocvalih vrhova, ne mora ju se nužno prihranjivati, odlično podnosi velike vrućine čak i bez višednevnog nezalijevanja.

Čitala sam da cvate sve do prvih mrazeva, a da ju je čak moguće uzgajati kao sobnu trajnicu. Budući da moja Mrazica ne pokazuje nikakve naznake uvenuća, osušenosti, dotrajalosti ili odustajanja vrlo vjerojatno ću jedan njen dio probati presaditi i odnijeti ga da prezimi u kući.

Za kraj jedna posebna pričica o ovoj posebnoj biljci - pri traženju podataka o njoj saznala sam da je u Sjevernoj Americi jedna od nagrađivanijih biljaka (ne znam na kojim natjecanjima i po kojem kriteriju, ali je cijenjena). Na jednom takvom contestu Frostica se zahvaljuje u svoje ime. Tekst je presimpatičan:

I want to thank my parents, my breeder, and especially the millions of fans who have made me the Most Award Winning Plant in Proven Winners History. At my 2005 debut I was just a new, 12 -18 inch Proven Winners Euphorbia. I never imagined my career would last. I suppose its because of my annual nature (except in zones 10 11). At first, I thought you liked me solely for my incredible, continuously blooming clouds of airy white flowers. But as I grew in more containers and landscapes across North America, you praised my mounded habit, and how well I tolerate heat and drought. My versatility both as a single and in combinations. Others spoke of how easy I am to grow. In letters you wrote of my ability to stay beautiful without deadheading. And I was deeply touched by your appreciation of my deer resistance.
Without you, I would still be just another plant in the unforgiving world of commercial horticulture. If I could, I would keep you with me in the full to part shade forever.



1 komentar:

  1. Poštovana
    Bila bih vrlo zahvalna kad biste mi rekli gdje ste kupili biljku u Hrvatskoj :)

    OdgovoriIzbriši