četvrtak, 30. kolovoza 2012.

Batat

Ipomea batatas iliti slatki krumpir


Batat mi je apsolutno otkriće od prošloga ljeta, a sve otad jedna od najdražih ukrasnih biljaka.
Nisam ga ranije nikada vidjela u gradskim žardinjerama a još manje u nečijem dvorištu. 
Slučajno sam kupila sadnicu jer mi se činila dekorativnom te zgodnom za kombiniranje s drugim biljkama.
Prodavač u tom vrtnom centru nije bio baš nešto motiviran pričati mi o batatu, pa čak nisam ni zapamtila ime biljke. 
Zasadila sam ga s engleskim muškatlom tamnoljubičaste boje, čekala da počne napredovati i u međuvremenu ga proučavala na mreži.

Saznala sam da pripada ljetnicama.
U ranu jesen lišće lagano vene, a u zemlji u žardinjeri ostaju - krumpiri. Prefora, da se izrazim slangom teenagera.
Najčešći su primjerci svijetlozelenoga i tamnoljubičastoga batata no na tržnici sam ovoga proljeća i ljeta vidjela batate raznih boja i tekstura.
Inače i cvjeta bijelim cvjetovima, no moj ove godine nije cvao.
Mora se zalijevati baš svaki dan; lišće pati vrlo brzo, čak nakon jednog preskakanja zalijevanja.


U svakom slučaju mojim batatima je trebalo nešto više vremena da krenu, no tada su se moćno počeli razlistavati. 
Oni bujaju iz dana u dan, a zatim se počinju spuštati u slapovima. Zbog toga sam cijelu žardinjeru podigla na panj, odnosno, batati su bilje idealno za balkone. Stvarno se čudim kako nisu jače zastupljeni upravo u takvom ljetnom staništu.



Prošle godine nismo pojeli plodove batata - krumpire, no ove godinu ću razmisliti o tome. Vjerojatno uz dobar recept mogu biti prava poslastica. Ne drže Ameri valjda sweet potato za džabe jednim od svojih omiljenih namirnica.



 

1 komentar:

  1. ti si se bas raspisala o vrtu i biljcicama :)
    i evo.. pocinje i skola (lagano me krece neka groza), a niste dosli do mene :(

    (de iskljuci tu provjeru da nisam robot... )

    OdgovoriIzbriši